Diaľnica D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec
Diaľničný úsek Čadca, Bukov - Svrčinovec je súčasťou diaľničného ťahu D3, ktorý sa v križovatke Hričovské Podhradie napája na diaľnicu D1, tvoriacu v Slovenskej republike základný ťah v smere východ – západ. Riešený úsek D3 dopĺňa diaľničnú sieť v smere Žilina – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, čím vytvára s úsekom D1 od Bratislavy jednu zo severo – južných dopravných osí Slovenska.
Navrhovaný úsek diaľnice D3 je súčasťou európskeho multimodálneho koridoru, ktorého účelom je previesť tranzitnú osobnú a nákladnú dopravnú premávku cez územie Slovenska, zároveň je súčasťou diaľničného ťahu D3 Hričovské Podhradie - štátna hranica SR/PR, ktorý má zabezpečiť dopravné prepojenie hlavného mesta a juhozápadných oblastí Slovenska s Kysucami a nadväzne s Poľskou republikou. V riešenom úseku je doprava v súčasnosti vedená po ceste I/11, pričom takmer v celom úseku prechádza zastavaným územím Čadce a Svrčinovca. Súčasné situovanie cesty I/11 cez intravilán obcí ma negatívny dopad na plynulosť a rýchlosť tranzitnej dopravy. Zároveň ohrozuje jej obyvateľov hlukom, exhalátmi a zvýšeným nebezpečenstvom kolízií chodcov a motorových vozidiel.
Účelom navrhovanej stavby diaľnice je zlepšiť dopravnú situáciu v širšom okolí nie len v momentálne dotknutom území. Vybudovanie tejto stavby pozitívne ovplyvní dopravnú situáciu na celom severo-južnom ťahu na území Slovenska. Odstránia sa tým straty času vodičov a cestujúcich, podstatne sa zlepší dopravný komfort účastníkov premávky. Zároveň sa pozitívne ovplyvní životné prostredie v blízkosti existujúcich komunikácií.
Aktualizácia 2017
24.1.2017 sa začalo s budovaním stavby.
Aktualizácia 2020
21.12.2020 sa úsek D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec otvoril pre verejnosť.
Navrhovaný úsek diaľnice D3 je súčasťou európskeho multimodálneho koridoru, ktorého účelom je previesť tranzitnú osobnú a nákladnú dopravnú premávku cez územie Slovenska, zároveň je súčasťou diaľničného ťahu D3 Hričovské Podhradie - štátna hranica SR/PR, ktorý má zabezpečiť dopravné prepojenie hlavného mesta a juhozápadných oblastí Slovenska s Kysucami a nadväzne s Poľskou republikou. V riešenom úseku je doprava v súčasnosti vedená po ceste I/11, pričom takmer v celom úseku prechádza zastavaným územím Čadce a Svrčinovca. Súčasné situovanie cesty I/11 cez intravilán obcí ma negatívny dopad na plynulosť a rýchlosť tranzitnej dopravy. Zároveň ohrozuje jej obyvateľov hlukom, exhalátmi a zvýšeným nebezpečenstvom kolízií chodcov a motorových vozidiel.
Účelom navrhovanej stavby diaľnice je zlepšiť dopravnú situáciu v širšom okolí nie len v momentálne dotknutom území. Vybudovanie tejto stavby pozitívne ovplyvní dopravnú situáciu na celom severo-južnom ťahu na území Slovenska. Odstránia sa tým straty času vodičov a cestujúcich, podstatne sa zlepší dopravný komfort účastníkov premávky. Zároveň sa pozitívne ovplyvní životné prostredie v blízkosti existujúcich komunikácií.
Aktualizácia 2017
24.1.2017 sa začalo s budovaním stavby.
Aktualizácia 2020
21.12.2020 sa úsek D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec otvoril pre verejnosť.
Celkový rozsah stavby:
celková dĺžka úseku D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec | 5673 m |
šírkové usporiadanie (kategória diaľnice) | D 24,5/80 |
počet mimoúrovňových križovatiek | 2 |
- neúplná križovatka Bukov | |
- neúplná križovatka Podzávoz | |
počet mostov na diaľnici | 7 |
- dĺžka spolu | 2449 m |
počet mostov v diaľničných križovatkách | 3 |
- dĺžka spolu | 757 m |
počet mostov nad diaľnicou | 2 |
- dĺžka spolu | 119 m |
počet mostov na ostatných komunikáciach | 7 |
- dĺžka spolu | 238 m |
počet múrov na diaľnici | 19 |
počet múrov na ostatných cestách | 8 |
protihlukové steny na diaľnici | 11130 m |
privádzač Podzávoz | 56 m |
úprava cesty I. triedy | 368 m |
počet preložiek a úprav miestnych a účelových komunikácií | 8 |
počet preložiek a úprav poľných ciest | 2 |
počet prístupových komunikácií na stavenisko | 4 |
demolácie objektov | 33 |